В межах проекту Мін’юсту «Я маю право» розпочато інформаційну кампанію «Стоп булінг» для дітей та їх батьків.
Булінг - це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом та є гострою проблемою сучасності.
Причин — безліч, а жертвою може стати кожен, хто не вписався у рамки того чи іншого колективу.
Стоп булінг! Саме під таким гаслом 3 квітня 2019 року у Водянській ЗОШ №1 ім. Ф.О. Окатенка пройшли виховні години у формі тренінгу. У 8-А класі пройшов тренінг «Стоп боулінг», який підготувала вчитель біології та основ здоров’я Р.С. Насруллаєва. Мета тренінгу - це розвиток уміння встановлювати партнерські стосунки, здобуття здатності бути гнучким у поведінці та розширення уявлення про особливості спілкування за межами дому, а також ознайомлення учасників заходу з поняттям, формами та структурою булінгу. Учні не тільки дізналися значення не відомого для них слова, а й на прикладах із притч, оповідань та особистих вчинків створили асоціативний кущ “Рука допомоги”. Діти записали на паперових сердечках самостійно створені правила, дотримання яких допоможе уникнути булінгу. На кінець отримали один від одного «Сердечка добрих справ», які повинні виконувати завжди і створили «Акт доброти».
Вчитель початкових класів Т.М. Решетова провела виховну годину з елементами тренінгу для учнів 2-Б класу. Вона розповіла дітям, які є види булінгу і провела гру на розпізнавання «Що є булінгом, а що ні». Під час групової роботи використовувались різні методи роботи: інформаційні повідомлення, вправи, рухливі ігри, розглядали ситуації.
Практичний психолог А.Г. Ященко провела тренінг з учнями 9-б класу на тему «Запобігання булінгу в учнівському середовищі». Під час тренінгу учні переглянули фільм про факти булінгу в Україні серед дітей від 11 до 17 років. На початку тренінгу діти були розділені на п’ять груп, кожна з яких отримала аркуш паперу з написаним одним із видів булінгу та конверт, в якому були перемішані всі види булінгу. Задача груп була вибрати ті види булінгу , які відносяться до їхньої групи, наклеїти на аркуш і зробити розширену доповідь.
Діти приймали активну участь, розповідали про випадки, які виникали у їх шкільному колективі. Кожен висловлював свою думку, бачення, радили, як на їх погляд потрібно діяти в певних ситуаціях.
Практичний психолог А.Г. Ященко акцентували увагу дітей на важливість формування в собі почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвитку вміння знаходити шляхи виходу зі складних ситуацій; формування навиків відповідальної та безпечної поведінки.
Скажемо “ Ні!” булінгу у школі!” Будьмо чемними, добрими один до одного і вихованими!
Микола Ященко