В грудні 2016 року в Кам‘янсько-Дніпровській ЗОШ I-III ступенів №3 відбувся семінар директорів шкіл району з теми «Сучасні підходи до організації навчального процесу в умовах реформування освітньої галузі з метою підвищення якості освіти», який відкрив начальник відділу освіти, молоді та спорту Кам‘янсько-Дніпровської РДА Сергій Григорович Танько.
Метою семінару було оцінити якість педагогічного процесу при впровадженні сучасного підходу до організації навчального процесу та визначити рівень готовності вчителів-предметників до впровадження сучасних технологій до навчального процесу.
Освіта – основа розвитку особистості, суспільства, нації та держави, запорука майбутнього України.
Педагогічний колектив школи, де працюють досвідчені, творчі вчителі залюбки поділились досвідом роботи щодо підвищення якості освіти. Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.
Основна мета діяльності нашого навчального закладу – це безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, а також потреб особистості учня. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних та інтерактивних технологій навчання. Педагогічний колектив Кам‘янсько-Дніпровської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 3 не стоїть осторонь інновацій освіти. Варто відзначити, що протягом останніх років у школі триває інтенсивне переосмислення підходів до організації процесу навчання, колектив долає стереотипи педагогічного мислення, здійснює глибинні системні перетворення, експериментує, апробує та успішно впроваджує нові ідеї, технології, методики. Усвідомлення того, що вчитель є організатором освітнього процесу, метою якого є пробудження й підтримання прагнення дітей до пізнання, спонукає вчителів школи шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання, урізноманітнюючи його зміст, форми та прийоми, шляхом використання інновацій. Проте питання впровадження інноваційних технологій вимагає системності та серйозного науково-методичного підходу.
Результатом тривалої роботи стало визначення педагогічним колективом основних умов для розвитку творчої особистості:
• відповідна фахова підготовка педагогів;
• розробка, апробація та впровадження сучасних технологій у освітній процес та в управлінську діяльність школи;
• створення умов для творчості в індивідуальній та колективній діяльності;
• готовність учителя до інноваційної діяльності;
• використання нетрадиційних форм і методів навчання;
• використання навчального матеріалу різного змісту, виду і форм;
• надання учневі свободи вибору способів виконання навчальних завдань;
• матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу;
• співпраця з батьками.
Інноваційна діяльність у закладі, його науково-методична, експериментально-дослідна робота забезпечені постійно анкетуванням та моніторинговим супроводом. Вчителі йдуть в ногу з часом, тонко відчувають потреби своїх учнів і такий шлях для нас найсприйнятніший. Інноваційна діяльність школи є її стратегічним напрямом, відповідає сучасним умовам, забезпечує рівний доступ до якісної освіти.
У практику нашої школи активно увійшли: проблемне навчання, ігрові технології, розвиток критичного мислення, захист проектів, тестування знань, вмінь та навичок учнів, навчання з комп’ютерною підтримкою, створення тестів, кросвордів, ребусів, знаходження декількох варіантів можливого рішення пізнавальної задачі, проблеми, самоперевірка, аналіз особистих пізнавальних і практичних дій, впровадження інтерактивних навчальних посібників, мультимедійних систем, спеціалізованих комп’ютерних програм, постійного тестового контролю.
Наскільки правильний шлях обрав педагогічний колектив нашої школи свідчать найбільш вагомі результати ЗНО 2016 року.
По рейтингу серед шкіл району у 2015-2016 н.р., за підсумками районних олімпіад з предметів ми посіли IV місце, у 2016-2017 н.р. - ІІІ місце в районі. Практичні шляхи реалізації переорієнтації навчального процесу в закладі здійснюємо через засідання педагогічної та методичної ради, круглі столи, як спосіб розширення знань вчителя, конференції, семінари, семінари-практикуми.
Самоосвітня діяльність учителя – запорука успішної роботи кожного навчального закладу. Вчителі нашої школи є активними учасниками вебінарів, конференцій, семінарів. З цього навчального року вчителі-предметники започаткували ділитися своїм досвідом з учителями району через он-лайн вебінари. У листопаді вчитель інформатики Ольга Володимирівна Бєльська провела вебінар з теми «Впровадження квест технології в освітній процес», а у грудні психолог школи Ірина Петрівна Куранова - «Тиждень психології в закладах освіти». Ми не збираємося на цьому зупинятися. Записи вебінарів здійснюються на каналі youtub, де усі бажаючі їх можуть переглянути.
Заступник директора Юлія Сергіївна Різниченко, вчитель основ здоров‘я Наталя Іванівна Підгорська, вчитель математики Віта Вікторівна Чулкова, вчитель інформатики Ольга Володимирівна Бєльська, педагог-організатор Тетяна Григорівна Хижняк мають публікації в періодичних виданнях.
З учасниками семінару поділилися своїми цікавими наробками вчителі школи: «Урок-як форма організації навчання» - заступник директора з НВР Алла Василівна Коптєва; «Явища природи. Пори року», групова гра «Розумний Комп‘юшко» - вчитель початкових класів Ольга Миколаївна Усова; «Звірі навесні» - робота в парах, відкритий мікрофон - вчитель початкових класів Римма Олександрівна Лифар; проект з використанням Хмарних технологій «Тайни роману М.Булгакова «Майстер та Маргарита»» - вчитель зарубіжної літератури Наталія Олексіївна Осінцева; використання квест-технологій на уроках правознавства - вчитель історії Володимир Миколайович Чулков; «Контроль знань, умінь і навичок учнів на уроках математики в контексті індивідуально-диференційного навчання» - вчитель математики Віта Вікто-рівна Чулкова; «Використання платформи Moodle на уроках математики» - вчитель математики Оксана Валеріївна Фоміна.
Педагогічний колектив школи є учасником VIII Міжнародного форуму «Інноватика в сучасній освіті - 2016» та IV Міжнародної виставки закордонних навчальних закладів «World Edu». За вагомий внесок у розвиток інноваційного простору вчителі школи: А.В.Коптєва, Ю.С. Різниченко, Н.І. Підгорська, О.С. Рибальченко, О.В. Фоміна, О.В. Бєльська, Н.В. Заяць, Н.О. Осінцева, В.В. Чулкова, В.М. Чулков, А.В. Рак, Н.О. Сопова, С.О. Чорний, О.М. Усова, Н.О. Кліпіліна, Т.І. Дехтярьова нагороджені грамотами Департаменту освіти і науки Запорізької обласної держадміністрації та відділу освіти, молоді та спорту Кам‘янсько-Дніпровської РДА.
Працівники нашої школи створюють умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації особистості, коли дитина може проявити не лише інтелектуальну компетентність, але й компетентність соціальну.
Шановні мешканці міста, колеги, батьки, учні, вітаю вас з Новорічними та Різдвяними святами! Щиро бажаю радості, любові, достатку в домі, щасливої та щедрої долі. Хай рік Новий стане роком невичерпної енергії, постійного безмежного оптимізму, принесе вам віру і надію у день прийдешній. Щастя вам у помислах і діях ваших, успіхів вам у праці!
З повагою, Валентина Школьна, директор школи