Главная


гороскоп

Новини дня
Запорожский областной совет
Запорожская областная государственная администрация
Каменско-Днепровский районный совет
Каменско-Днепровская районная государственная администрация
Государственная налоговая администрация в Запорожской оласти


Про сучасний ринок праці: розмова з директором районного центру зайнятості

11.jpg

Щодо ситуації з трудовою зайнятістю в нашому районі, чим реально може допомогти центр зайнятості, чи є реальні можливості навчання та працевлаштування. Докладно в інтерв’ю газеті «Новини дня» розповів директор Кам’янсько-Дніпровської районної філії Запорізького ОЦЗ Михайло Леонідович Юхно.
– Михайло Леонідович, обмалюйте в цілому ситуацію з трудовою зайнятістю на території Кам’янсько-Дніпровського району.
– З 1 січня 2019 року на обліку перебувало 1009 безробітних, станом на 1 червня на обліку перебуває більше 500 безробітних Кам’янсько-Дніпровського району.
З початку року було працевлаштовано 508 осіб, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року безробітних працевлаштовано на 30 осіб більше. При цьому 51%, з загальної кількості працевлаштованих в 2019 році, працевлаштовано оперативно - до надання статусу зареєстрованого безробітного.
– Я чула, що ви можете допомогти отримати професію людині, чи так це насправді?
– Так, це правда. З початку 2019 року пройшли підготовку, перепідготовку та підвищили кваліфікацію 55 безробітних. З них 5 безробітних навчались за індивідуальною формою навчання та отримали професію продавця продовольчих товарів та тракториста. При індивідуальній формі навчання теоретичний курс безробітний прослуховує в учбовому закладі, а виробниче навчання здій-снюється під керівництвом інструктора безпосередньо на робочому місці. Тобто роботодавець сам готує собі необхідні кадри з урахуванням власних вимог до претендентів на роботу, а головне – роботодавець не витрачає на ці потреби власні кошти.
– Що центр зайнятості може за-пропонувати, тим у кого немає постійного робочого місця?
– Станом на 1 червня по Кам’янсько-Дніпровському та Великобілозерському районах було 40 актуальних вакансій, тобто претендентів на одну вакансію 20 безробітних осіб.
З початку року найбільший попит спостерігався на працівників сфери торгівлі та послуг, спеціалістів із обслуговування, експлуатації та контролю за роботою технологічного устаткування, некваліфікованих працівників.
– Спеціалістів з якою освітою, нам не вистачає?
– Не вистачає продавців, трактористів, кухарів, також є потреба в агрономах. Якщо говорити про посади з вищою ос-вітою, так це не вистачає юристів, бо молодь, яка отримала спеціальність юриста, переважно залишається жити в місті.
– А центр зайнятості допомагає відкрити власний бізнес?
– Так, зареєстрованим безробітним з числа застрахованих осіб, яким виповнилося 18 років та які не можуть бути працевлаштовані за сприяння центру зайнятості протягом місяця, у зв’язку з відсутністю на ринку праці підходящої роботи, за їхнім бажанням, допомога по безробіттю може виплачуватися одноразово для організації підприємницької діяльності. Тобто всю допомогу по безробіттю особа отримує одноразово для відкриття власної справи. Так цією послугою в 2017 році скористались Світлана Щедріна та Яна Щедріна, які отримали одноразову допомогу по безробіт-тю для організації підприємницької діяльності. На ці кошти та заощадженні власні кошти вони відкрили свою перукарню «PARIS», яка сьогодні успішно працює.
– Наскільки активно ведеться профорієнтаційна робота в школах?
– Ця робота ведеться постійно зі всіма школами району. Кожного року проходить місячник профорієнтації, який традиційно розпочинається з Дня відкритих дверей та закінчується акцією «Випускник». Впродовж року фахівці філії проводять уроки в школах, професіографічні екскурсії, квести, конкурси малюнків. Під час таких заходів учні дізнаються про професії, які існують, як правильно обрати професію, про основні помилки у виборі професії, про можливість надання допомоги службою зайнятості випускникам загальноосвітніх шкіл у вирішенні питання вибору професії та працевлаштування. Тобто головна мета профорієнтаційної роботи – це формування уявлення про світ професій та допомогти учням визначитись з професією.
– Як ви співпрацюєте з роботодавцями району?
– Роботодавці були, є і будуть нашими найголовнішими партнерами, бо саме роботодавці дають роботу людям. З роботодавцями ми працюємо в напрямку підбору людей на вакансії, органі-зації громадських та тимчасових робіт, надаємо компенсацію єдиного соціального внеску роботодавцям при створенні нових робочих місць.
Так, протягом 2019 року роботодавцями Великобілозерського та Кам’янсько-Дніпровського району було подано більше 700 вакансій, організовано тимчасових та громадських робіт для 367 безробітних, надано компенсацію єдиного соціального внеску на 18 безробітних.
– А що ви можете сказати нового про службу зайнятості, можливо є якісь нові послуги?
– На сьогоднішній день, коли технології не стоять на місці, служба зайнятості також іде в ногу з часом, постійно розвивається та удосконалюється. Служба зайнятості прагне зробити послуги максимально доступними та комфортними, тому на сьогодні впроваджуються електронні сервіси для роботи з клієнтами. Так для співпраці роботодавців зі службою зайнятості є можливість створення «Електронного кабінету роботодавця. Для тих, хто шукає роботу, створено «Електронний кабінет безробітного». Для відвідування центру зайнятості клієнти можуть зареєструватися на сайті служби зайнятості через електронну чергу. А всі ті, хто стоїть перед вибором майбутньої професії, можуть, не виходячи з дому, за допомогою онлайн ресурсу «Моя професія: консультаційна мережа» пройти тестування.
Крім того з 1 січня 2019 року запрацював інститут кар’єрного радника. Інститут кар’єрного радника запроваджено для того, щоб надавати громадянам послуги за індивідуальним підходом.
– Михайло Леонидович, що ви хочете добавити на останок?
Є дуже вдалий вислів: «Робота існує для тих, хто її шукає!». Я з ним погоджуюсь, ми, як служба зайнятості, допоможемо, навчимо людину як шукати роботу, як себе презентувати, але й від людини багато чого залежить, в першу чергу – вона повинна прагнути працевлаштуватись. Тобто взаємодія клієнта і кар’єрного радника будуються на взаємних зобов’язаннях особи і служби зайнятості задля досягнення єдиної мети - це працевлаштування людини.
Бесіду вела Тетяна ПАЛАМАР