Главная


гороскоп

Новини дня
Запорожский областной совет
Запорожская областная государственная администрация
Каменско-Днепровский районный совет
Каменско-Днепровская районная государственная администрация
Государственная налоговая администрация в Запорожской оласти


Здоров’я природи - здоров’я людини

8.jpg

У сучасних умовах, коли людство перебуває перед вибором або остаточно зруйнувати свої зв’язки з природою, підготувавши тим самим власну загибель, або переборовши споживче відношення до природи, захистити планету Земля, перед педагогами постає невідкладне завдання - формувати підростаюче покоління з високою екологічною культурою життя та праці. Така культура дозволить уже сьогодні перебороти наслідки негативних дій людини в природі й допоможе дбайливому поводженню з нею в майбутньому.
Ставлення до природи формується у людини з дитячих років. Ознайомлення із значенням природи в житті людини, із скарбницями рослинного і тваринного світу, їх роллю в науковому пізнанні законів природи сприяє формуванню природоохоронного світогляду, виховує дбайливе ставлення до природи.
До тижня природничого напрямку, згідно річного плану виховної роботи КЗ «Кам’янсько-Дніпровська загальноосвітня санаторна школа-інтернат» ЗОР, у всіх класах була проведена година спілкування «Значення природи в житті людини». Для учнів 5-А та 5-Б класів класні керівники Г.М. Пригода та С.С. Галкін підготували дуже цікавий, пізнавальний захід на тему: «Здоров’я природи - здоров’я людини!». Бібліотекарем школи П.Б. Гуліною була організована тематична виставка «Дивовижний світ природи», з презентацією відеороликів: «Планета земля», «Що таке вода», «Зупини наступ сміття на землю», «Охорона природи».
Захід почався з обговорення: «Що таке Природа?» Г.М. Пригода розповіла про вплив людини на навколишнє середовище. Від його стану залежить і стан нашого здоров’я. Отже, слід пам’ятати «Здоров’я природи - здоров’я людини». Обговорювались ще такі питання: «Як ви можете допомогти зберегти природу?», «Чому люди хворіють?», «Що впливає на стан здоров’я?». Діти активно дискутували, висловлювали сої думки.
Класний керівник 5-Б класу С.С. Галкін розповів дітям про науку «Екологія», що вона вивчає. Розповів про небезпечне екологічне становище, яке сталося в Україні. Про аварію на Чорнобильській атомній станції, найбільшу природну катастрофу ХХ століття. Проблеми охорони навколишнього середовища залишатимуться актуальними впродовж ще багатьох віків. Саме екологія, екологічний стан довкілля торкаються кожної людини як в Україні, так і за її межами.
Далі Сергій Сергійович розповів про заводи, труби яких не обладнані спеці-альними уловлювачами, забруднюють повітря викидами смогу, попелу та шкідливих речовин. Таким чином забруднюють повітря.
На прикладі нашого Кам’янсько-Дніпровського району, вчителя розповіли про використання мінеральних добрив й отрутохімікатів у сільському господарстві, що накопичуються в ґрунті, а потім у рослинах і тваринах. Із потоками дощу ці речовини потрапляють у річки, ставки, колодязі (свердловини). На прикладі С.С. Галкін продемонстрував мультфільм «Людина - цар природи».
У хворої природи здорових людей не буває. Є тільки один спосіб співіснувати з природою - це пізнавати її закони і узгоджувати з ними свої дії. Класний керівник 5-А класу Г.М. Пригода детально розповіла про чотири закони екології Баррі Каммонера, які були сформульовані на початку 70-х років ХХ ст., але є актуальними і сьогодні. Під час спілкування спробували вивчити ці закони та зрозуміти, як вони діють у нашому з вами повсякденному житті.
Також Ганна Миколаївна запропонувала пройти тест, щоб з’ясувати, чи турбуються діти про природу. Проаналізувавши відповіді, більшість з них не байдужі до стану навколишнього середовища.
Учні бурхливо обговорювали стан довкілля нашого міста. Доповіді, виступи: сміття в парках, каналі, лимані, лісі. Але в багатьох випадках чистота та затишок залежать від нас самих - мешканців нашого міста.
Діти висловлювали свої спостереження, думки не тільки про сміття, але і вирубку дерев, суху траву, зарослі. Отже почнемо з себе.
Година спілкування підходила до кінця, був підведений підсумок. Дуже сподіваємось, що такі заходи допоможуть учням у подальшому дорослому житті - не буди байдужим, вносити свою часточку для збереження навколишнього середовища.
Г.М. Пригода, П.Б. Гуліна