Главная


гороскоп

Новини дня
Запорожский областной совет
Запорожская областная государственная администрация
Каменско-Днепровский районный совет
Каменско-Днепровская районная государственная администрация
Государственная налоговая администрация в Запорожской оласти


СХОДИНКИ ДО НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

4.jpg

С першого вересня 2018 року розпочнеться впровадження концепції «Нова українська школа». Цій події передувала, без перебільшення, надскладна напружена праця.
Щодо нового документа концепції «Нова українська школа», були численні дискусії, суперечки, навіть інтелектуальні баталії, громадські захисти, конференції та інше. Обговорення проводились у всіх регіонах країни з єдиною метою – забезпечити нашим дітям якісну нову українську освіту: сучасну, доступну, модернізовану і конкурентоспроможну.
Чи готові наші педагоги сьогодні до старту «Нової української школи»? Саме так – нової! Адже з першого вересня 2018 року всі першокласники України (майже 430 тисяч) починають навчання за новим Державним стандартом і новими програмами.
- Так, готові, - стверджує завідуюча районним методичним кабінетом відділу освіти молоді та спорту Кам’янсько- Дніпровської райдержадміністрації Світлана Василівна Котляренко, про що у сьогоднішньому номері газети розповідає більш докладно.
В минулому навчальному році заступники директорів шкіл і вчителі початкових класів зустрічались на розширеному засіданні ради районного методкабінету в Великознам’янській ЗОШ І- ІІ ст.№ 2, а 12 жовтня 2017 року засідання проходило в Новодніпровській ЗОШ І- ІІІ ст.. Девіз роботи ради: «Вітаємо зміни». Світлана Василівна акцентувала, що багато педагогічних ідей освітян Великознам’янській ЗОШ І-ІІ ст.№ 2, а саме: Івана Івановича Кудринського, Едуарда Руслановича Терентьєва, Любові Іванівни Казакової, Наталії Анатоліївни Сооло, Наталії Іванівни Зворигіної, Світлани Михайлівни Козуб, з Новодніпровської ЗОШ І-ІІІ ст. Наталії Вікторівни Юртіної, Олени Миколаївни Соловйової, Олександра Анатолі-йовича, Стояновського, Віри Миколаївни Усачової, Тетяни Володимирівни Стояновської, Марини Олексіївни Щербань, Ганни Йосипівни Іванісової, Галини Авксентіївни Стояновської є актуальними для розбудови «Нової української школи», в яких наявні різноманітність представлення, актуальність змісту, авторська позиція. Вони належать до групи освітян, які перебувають на високому рівні творчості, характеризуються авторським баченням досягнення мети.
- Згідно з результатами моніторингового дослідження МОН України та вивчення стану готовності першокласників до впровадження концепції «Нова українська школа» станом на 1 вересня 2017 року маємо узагальнений портрет першокласника, - розповідає С.В. Котляренко. - Дослідженням по Україні охоплено 120 тисяч першокласників, по нашому району охоплено 25 першокласників Великознам’янської ЗОШ І-ІІ ст. № 2 (вчитель - методист Любов Іванівна Казакова та 16 першокласників Новодніпровської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Віра Миколаївна Усачова, вчитель ІІ категорії). Моніторингові дослідження проведено райметодкабінетом відділу освіти, молоді та спорту Кам’-янсько-Дніпровської райдержадміністрації.
Маємо результат: понад 90 % дітей мають достатній та високий рівні готовності до школи. Належні показники інтелектуальної готовності продемонстрували понад 87 % першокласників.
Готовність до колективної діяльності, дотримання соціальних і етичних норм, уміння досягати поставленої мети у 51 % дітей сформовані на високому рівні, у 46 % - на достатньому і лише у 3 % - на низькому.
74 % дітей мають завищену самооцінку (психологи стверджують, що це характерно для дошкільнят), у 26 % першокласників самооцінка адекватна. Низької самооцінки у дітей ХХІ століття цього року майже не виявлено.
Рада районного методичного кабінету рекомендує у всіх школах району вивчити рівень готовності першокласників до впровадження концепції «Нова українська школа» по вказаному алгоритму та спланувати заходи.
- Ми усвідомлюємо, що за останні роки світ незмінно змінився, діти краще за нас відчувають майбутнє, - стверджує Світлана Василівна, - бо їм у ньому жити, але сьогодні вся відповідальність за їхнє майбутнє лежить на вас, шановні колеги, педагогічні працівники. Багато чого треба змінити, згідно нових вимог концепції «Нова українська школа».
Сьогодні завдання усіх методичних служб ЗДНВР (заступників директорів з навчально-виховної роботи) – інтенсивно перенавчатись самим і вчити вчителів.
На виконання наказу МОН України № 1021 від 13. 07. 2017 року «Про організацію питання впровадження концепції «Нової української школи» у загально-навчальних закладах (ЗНЗ) першого ступеня комунальним закладом «ЗОІППО» розпочинається підготовка тренерів, які протягом поточного навчального року, в період із січня по червень 2018 року, забезпечать проведення тренінгів для вчителів, які в 2018 – 2019 навчальному році будуть працювати в перших класах з теми «Нова українська початкова школа» та для заступників директорів з навчально- виховної роботи, які опікають початкову ланку з теми «Нова українська початкова школа: управлінський аспект».
Відділ освіти, молоді та спорту Кам’-янсько - Дніпровської райдержадміністрації рекомендує тренерами висококваліфікованих, творчо працюючих освітян: для підготовки вчителів Наталію Володимирівну Заєц, вчителя початкових класів Кам’янсько – Дніпровської ЗОШ І – ІІІ ст. №3; для підготовки ЗДНВР Ольгу Борисівну Діхтярьову (ЗДНВР НВК м. Кам’янка – Дніпровська).
Про те, які конкретні завдання МОН України ставить в перехідний період перед початковою школою на поточний рік, завідуюча районним методичним кабінетом відділу освіти молоді та спорту Кам’янсько- Дніпровської райдержадміністрації розповіла читачам, при цьому зауважила, що основний документ (додаток листа МОН України від 09.08. 2017 № 1/9 – 436) всі вчителі і заступники директорів шкіл з навчально-виховної роботи вивчили і керуються в своїй роботі.
Але прошу звернути увагу заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи - навчальні програми модернізовано відповідно до концепції реалізації держаної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року та видано новий формат пояснювальної записки до програм.
Розмаїття педагогічних ідей продемонстрували вчителі на уроках:
в 1 класі - вчитель Віра Миколаївна Усачова, вчитель ІІ категорії. Вона провела інтегрований урок природознавства та трудового навчання:
«Тварини. Різноманітність тварин». Це була колективна робота - «Метелики на галявині» - за допомогою цієї роботи був складений портрет сучасного першокласника;
в 2 класі - вчитель Тетяна Володимирівна Стояновська (вчитель ІІ категорії) провела уроки-тренінги з основ здоров’я: «Вчимося жити разом» та «Як помиритися з другом», на яких учні продемонстрували мистецтво справжнього спілкування учнів молодшого шкільного віку, пов’язані зі значними позитивними змінами у психологічному портреті дитини.
Показові результати продемонстрували вчителі у 3 класах Марина Олексіївна Щербань, вчитель вищої категорії, старший вчитель, і вчитель Наталія Вікторівна Юртіна.
Одна з основних задач в перехідний період – це активне запровадження інтегрованих уроків, тому до уваги присутніх був проведений комбінований урок з частковою інтеграцією (урок музики) «Казки по телефону» Джанні Родарі; 4 клас - старший вчитель Ганна Йосипівна Іванісова), яка провела математичний КВК «Робота з трьохзначними числами. Закріплення вивченого матеріалу» - авторський проект Ганни Йосипівни Іванісової.
Учні не стоять осторонь актуальних проблем сьогодення. Бачення школи майбутнього «Нової української школи» продемонструвала в своєму проекті учениця 11 класу Грабаня Наталія, керівник проекту вчитель Тетяна Володимирівна Куксова.
В районі багато творчо працюючих вчителів початкової школи та заступників директорів з навчально- виховної роботи. Методичні рекомендації по оформленню матеріалів на предмет присвоєння звання «Вчитель –методист» отримали присутні, прослухавши творчий звіт вчителя- методиста Наталії Анатоліївни Сооло з Великознам’янської ЗОШ І –ІІ ст.№ 2 під назвою «Гуманно – особистісний підхід до дітей в освітньому процесі». Інформацію з обласного семінару КЗ «ЗОІППО» з теми: «Читацька діяльність молодшого школяра в сучасній тенденції розвитку» присутнім донесла вчитель Марина Олексіївна Щербань.
В умовах децентралізації успіх «Нової української школи» значно залежить від ставлення громади до шкільної освіти, перед усім початкової, тому що початкова школа – берегиня українського дитинства, адже за ці роки діти мають зміцнити себе у всіх вимірах – фізичному, інтелектуальному, морально – естетичному, соціальному. Велику роль у цьому процесі повинен відіграти перший вчитель учня.
Світлана Василівна Котляренко зауважила:
- Відділ освіти, молоді та спорту Кам’янсько -Дніпровської райдержадміністрації твердо переконаний, що покликання вчителя – зробити все, щоб підготувати учнів до безболісного входження в «Нову українську школу» - у складний дорослий світ, навчити їх успішно використовувати їх всі можливості в життя та вправно долати життєві виклики.
Відділ освіти, молоді та спорту Кам’янсько – Дніпровської райдержадміністрації та редакція «Новини дня» щиросердечно бажають освітянам району талановитих учнів, нових ідей та здобутків. Нехай ваші неперевершені педагогічні досягнення, будуть запорукою вашої подальшої успішної діяльності во славу нашої Батьківщини, її духовного розвитку, ствердження лідерських позицій нашої національної освіти. Людська шана нехай буде подякою вам за плідну працю та мудрість, а все хороше, зроблене з душею та натхненням, хай повернеться до вас сторицею. Зичимо сонячної радості, нових творчих здобутків на благо освіти України.

Тетяна Паламар