Главная


гороскоп

Новини дня
Запорожский областной совет
Запорожская областная государственная администрация
Каменско-Днепровский районный совет
Каменско-Днепровская районная государственная администрация
Государственная налоговая администрация в Запорожской оласти


На Каховське водосховище повернулася «Ракета»

9.jpg

У середу, 14 червня, понад 300 дітей з батьками, ветерани та пенсіонери з Енергодару, Кам’янсько-Дніпровського, Великобілозерського і Василівського районів отримали унікальну можливість безкоштовно покататися на легендарному швидкісному судні типу «Ракета» від підприємства «НІБУЛОН». Захоплююча подорож Каховським водосховищем відбулася завдяки народному депутату Володимиру Бандурову.
Окрім річкової прогулянки, була організована й екскурсія на підприємство «НІБУЛОН». Захід пройшов на високому рівні. Багато дітей вперше побачили «Ракету», тож захоплено слухали розповіді своїх батьків, які каталися на цих суднах в далекі роки юності. За словами дорослих учасників річкової прогулянки, останній раз «Ракети» ходили водосховищем років двадцять тому.
Перше судно на підводних крилах з’явилося у 1957 році. Називалося воно «Ракета-1». Майже 100 км/год - рекорд швидкості для річкового судна з пасажирами на борту. У 60-80-ті роки «крилаті» правили річками. Серійно вироблялися СПК «Ракета», «Метеор», «Комета», «Білорусь», «Буревісник», «Схід», «Полісся», «Колхіда», «Циклон». Але в народі всі вони називалися ракетами - за назвою первістка. Десятки країн закуповували ці кораблі, не маючи подібної технології. Але вже до середини 90-х років минулого століття ці судна зникли з річок України, як практично зник і весь річковий транспорт.
Відродити річковий транспорт, як вантажний, так і пасажирський - таке завдання поставили перед собою народні депутати Володимир Бандуров і Андрій Вадатурський.
- Сьогоднішня прогулянка водосховищем - це не тільки подарунок для наших дітей і спогади для дорослих. Це ще один спосіб привернути увагу до проблем річкових перевезень. У Верховній Раді я представляю населені пункти, розвиток яких безпосередньо залежить від успішної роботи річкового транспорту. На березі Каховського водосховища розташовані такі великі міста, як Енергодар, Кам’янка-Дніпровська, Василівка. На жаль, обсяги вантажних перевезень річковим транспортом за останнє двадцятиріччя скоротилися щонайменше в 12 разів, а пасажирські перевезення майже зовсім зникли. Держава не розвиває цю галузь, а навпаки, стримує, тим самим відлякуючи інвесторів, позбавляючи наші міста і села можливих робочих місць. Мій колега Андрій Вадатурський має грандіозні плани щодо розвитку всієї річкової галузі. Я підтримую його починання. Необхідно відродити річковий транспорт, і ми знаємо, як це зробити, - підкреслив Володимир Бандуров.
Сьомого червня в Верховній Раді України було створено міжфракційне депутатське об’єднання «За розвиток річок України». Ініціатором створення та головою МДО став Андрій Вадатурський. До складу об’єднання ввійшли депутати-мажоритарники, виборчі округи яких мають вихід на головні річкові артерії країни, також запрошено фахівців з податкового, бюджетного та транспортного комітетів. Головною метою МДО «За розвиток річок України» є створення законопроекту, який забезпечить розвиток річкової галузі економіки, судоходства та суднобудування, інфраструктури та вирішення проблем екології.
За рік в Україні порти обробляють 150-170 мільйонів тонн вантажів (експорт, імпорт, трансфер). Однак з цього об’єму, лише 5-7 мільйонів тонн перевозиться під прапором України. За останні 23 роки, дедвейт українських кораблів зменшився у 14 разів. В 1995 році – 6 мільйонів 189 тисяч тонн вантажів, а в 2016 році вже 450 тисяч тонн. Ситуація з пасажирськими перевезеннями в країні є критичною. Як наслідок – щорічна втрата країною десятків мільярдів гривень надходжень, втрата сотень тисяч робочих місць у галузях судноплавства, суднобудування, портової інфраструктури і інших супутніх галузей.
Щодо суднобудування. Наразі в Україні 9 суднобудівних заводів, які повинні працювати, а це від 10 до 25 тисяч робочих місць. Раніше, в галузі суднобудування працювало 250 тисяч людей. Окрім цього, додатково одне таке робоче місце давало 5-6 робочих місць в супутніх галузях. Тобто кількість робочих місць скоротилась щонайменше в 10 разів!
Річкова інфраструктура в Україні є застарілою. Державою не ведуться днопоглиблювальні роботи, шлюзи знаходяться в аварійному стані, є навіть аварійно-небезпечні ділянки у Дніпровському та Дніпродзержинському водосховищах, стан причалів та портів далекий від світових норм.
Декілька слів про екологію річок. З різних стоків до річок потрапляє величезна кількість небезпечних хімічних речовин, азотних сполук, важких металів. Через це щороку ускладнюється санітарно-епідеміологічна ситуація, зменшуються вилов риби та біорізноманіття. Річки в Україні фактично «самоотруїлися», і свідченням тому – найнижчі показники вилову риби за останні 60 років.
Для виправлення ситуації в цілому країні потрібні негайні радикальні дії! Саме цими питаннями і буде займатися новостворене міжфракційне депутатське об’єднання.
Народні депутати вже звернулися зі своїми пропозиціями до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з вимогою провести ряд важливих заходів щодо розвитку річкового судноплавства в Україні.
В першу чергу, депутати пропонують скасувати для судновласників плату за проходження судноплавних шлюзів Дніпровського каскаду. Цей крок значно знизить вартість річкових перевезень і дасть поштовх розвитку цього виду транспорту. У той же час, шлюзові господарства повинні бути переданими на баланс гідроенергетичних електростанцій. Подібні кроки передбачалися Кабінетом Міністрів у 2016 році для розвитку внутрішнього водного транспорту, але Мінінфраструктури досі не розробило відповідних наказів.
Також пропонується звернути увагу на аварійний стан судноплавних шлюзів Дніпровського каскаду. Окрім капітального ремонту, споруди потребують і продовження експлуатаційного ресурсу. Ці завдання повинні стати пріоритетними для Мінінфраструктури на 2017-2018 роки. За підрахунками фахівців, вартість робіт оці-нюється в 150 млн грн. Але у Державному бюджеті фінансування цих заходів на 2017 рік відсутнє.
Крім того, критично важливим для розвитку пасажирських і вантажних перевезень по Дніпру є проведення робіт з очищення дна і збільшення глибини до 3,65 м на аварійно-небезпечних ділянках водосховищ. Не приділяється належної уваги і безпеці водних перевезень та судноплавних шлюзів.
– Розвиток водного транспорту відкриває нові можливості перед Україною, забезпечує надійний і економний зв’язок півночі та центру країни з нашими південними портами. Розвиток водної інфраструктури залучить інвесторів, а це означає, що будуть створені нові робочі місця. Саме тому я підтримав звернення Андрія Вадатурського до прем’єр-міністра. У своєму листі ми відобразили головні проблеми галузі і виклали своє бачення, а головне – пропозиції щодо поліпшення ситуації, – повідомив Володимир Бандуров.
Сама ж подорож дітей на легендарній «Ракеті» пройшла на високому рівні. Всі учасники отримали незабутні враження та емоції.
Нагадаємо, що народному депутату Володимиру Бандурову вдалося домогтися відновлення у 2013 році роботи паромної переправи «Кам’янка-Дніпровська - Нікополь».

Анна Сітнікова