Главная


гороскоп

Новини дня
Запорожский областной совет
Запорожская областная государственная администрация
Каменско-Днепровский районный совет
Каменско-Днепровская районная государственная администрация
Государственная налоговая администрация в Запорожской оласти


Ех, дороги…

IMG_0001.JPG

ДЛЯ РЕМОНТУ ДОРІГ В РАЙОНІ ЗАЛИШИЛОСЬ ВИРІШИТИ ОДНУ ПРОБЛЕМУ – ФІНАНСОВУ

Так вже повелося, що є в нашій країні кілька проблем, які здатний вирішити практично кожен – як державою керувати та як дороги ремонтувати. І доки на домашніх кухнях тривають баталії щодо першого, автомобілісти за кермом «будують», «ремонтують» і заочні курси підвищення кваліфікації для дорожників проводять.

Та, чесно кажучи, приводів у них для цього вистачає. Наприклад, лише дорога між селами Водяне та Іванівка чого варта – автомобілістам доводиться на ній такі чудеса майстерності демонструвати, що впору в професійних перегонах участь приймати.
На зустрічі голови районної ради Вадима Крамаренка та районної державної адмініс-трації Сергія Панкєєва з жителями району питання якості доріг було одним з ключових. Хоча воно постійно перебуває на контролі районної влади, сьогодні на її вирішення направлено максимум зусиль. Як наслідок – минулої п’ятниці, 27 травня, на дорозі, що веде з села Водяного, розпочався ремонт. Скориставшись запрошенням виконуючого обов’язки начальника філії «Кам’янсько-Дніпровський райавтодор» дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» Сергія Коби, ми побували на ремонтних роботах щоб наочно побачити, як ведуться роботи, та з’ясувати, коли ж дороги району перестануть майданчики для авторалі нагадувати?
Як розповів в інтерв’ю нашій газеті начальник виробництва АБЗ Володимир Лисогор, проблема ця виникла не сьогодні і навіть далеко не вчора. Дороги, як і будь-який об’єкт, мають певні правила експлуатації. Наприклад, проміжок між капітальними ремонтами має складати 8-10 років. Ну а кожен автовласник району знає, що його на цій дорозі не було більше 20 років, вона два міжремонтних терміни вистояла. А значить, тут вже потрібно новий шар асфальтобетону вкладати. І ніби все в підприємстві для цього є – і фахівці, і найнеобхідніша техніка, і бажання вистачає. За-тримка в одному – фінансуванні. Наприклад, ямковий ремонт на дорозі «Водяне – Іванівка» ремонт-на бригада здатна провести за тиждень – другий, і з надією на це вийшла на ремонт. Однак, в перший же день отримала не заплановані 25 тонн, а лише 14.
Що стосується проведення ремонтних робіт, то вони проводяться в кілька етапів – повітредув очищає ямки від бруду та домішок, потім її края та дно обробляються в’яжучим розчином – бітумом, ну а вже потім в неї засипається асфальтобетон. До речі, сьогодні цей процес механізовано і дорожникам доводиться менше лопатами махати. А потім черга віброплити настає - доволі компактна і маневрова, завдяки вібрації, вона здатна тиск в три тонни створювати.
В перший же день роботи було відремонтовано 1200 метрів полотна, в служби є потенціал і на більші об’єми, але асфальт закінчився, то ж і роботи довелося звертати. Хотілося б сказати, що райавтодором планується провести і роботу по плануванню узбіч-чя – це є однією з основних складових якісної дороги. Якщо не розчищені узбіччя і не зроблені водовідведення, жоден, навіть самий якісний ремонт, дорогу не врятує. Для дороги найстрашніший ворог – це вода. А оскільки в нашому регіоні в осінньо-весняний період перехід через нуль (чергування плюсових і мінусових температур) відбувається найчастіше – більше 30 разів, то якщо на дорозі є хоч невелика калюжа, там обов’язково з’явиться пошкодження на асфальті. Тому дорога й потребує не разового фінансування, а постійного, комплексного.
Сподіваємося, спільними зусиллями районна влада та дорожники зможуть забезпечити район якісними дорогами, а жартівливий дитячий переклад з японської мови слова дорога - «тояма токанава» втратить свою актуальність.

Оксана ДЕНИСЕНКО